Logo STŘEDNÍ ŠKOLA
Střední škola,
Havířov - Prostřední Suchá, příspěvková organizace
Logo Moravskoslezský kraj

Jste tady: Úvodní strana > Aktuality

Aktuality

Strana 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 (1621-1630 z 1.762)

Putování za zmizelou kulturou

25.11.2009

Ve dnech 13.-15.října 2009 se konal projekt „Putování za zmizelou kulturou“ organizovaný Mgr. Kateřinou Rozbrojovou. Tento projekt představoval spojení zajímavých informací o judaismu a holocaustu s poznáním aspoň části krás Prahy, ale i odvrácené strany - Terezína. V úterý ráno se setkalo pětadvacet žáků z různých tříd a ročníků naší školy na havířovském vlakovém nádraží. Cestou do Prahy nám paní učitelka rozdala materiály s úkoly, které jsme společnými silami řešili. Jednalo se o informace o terezínském ghettu. V Praze jsme měli asi 2 hodiny času, které jsme využili k návštěvě Václavského náměstí, podívali jsme se na krásný secesní Obecní dům a na Staroměstské náměstí. Celé odpoledne jsme pak strávili v prostředí pražských židovských synagog, kde jsme se seznámili se základními pojmy a informacemi o této kultuře. Vrcholem byla prohlídka unikátního židovského hřbitova s hrobem rabiho Löwa, legendárního tvůrce Golema. V podvečerních hodinách jsme dorazili na terezínskou základní školu. Zde nás již očekávala paní ředitelka Mgr. Hana Bažantová s paní kuchařkou, které se o nás velmi pěkně a s úsměvem postaraly. Druhý den jsme začali poznávat historii, specifika i krásu města Terezín. Zajímavá a velmi důležitá fakta o Terezínu nám podala pracovnice Památníku Terezín. Také jsme zhlédli film „Poslední motýl“, který nám přiblížil život v terezínském ghettu i zrůdnost nacistické ideologie. Po filmu jsme vytvořili skupiny a dostali materiály k prostudování a přípravě prezentace na druhý den. Toto bylo náplní večera a každá skupina pojala prezentaci i přípravu na ni po svém. Poslední den jsme si navzájem ve skupinkách předvedli připravené prezentace o významných osobnostech terezínského ghetta a poté jsme si prohlédli prostory Malé pevnosti, která sloužila jako kruté vězení gestapa. Byla zde vězněna také Milada Horáková. Se základní školou v Terezíně jsme se rozloučili a dále nás čekala pouze cesta zpátky do Havířova, kam jsme dorazili v podvečerních hodinách. Chtěla bych touto cestou za všechny účastníky projektu poděkovat nejen tolerantnímu pedagogickému dozoru, jmenovitě Mgr. Kateřině Rozbrojové a Mgr. Ingrid Barbušínové, ale především statutárnímu městu Havířov, které tento projekt financovalo, dále pak Základní škole v Terezíně, která nám zajistila stravování i nocleh. V neposlední řadě bych také chtěla poděkovat pracovníkům Památníku Terezín, kteří nám osvětlili terezínskou historii a zasvětili nás do pojmů jako antisemitismus, holocaust či ghetto. Pokud bych měla tyto dny shrnout do několika slov, která by co nejlépe vystihla náplň projektu, byla by to slova bolest, rasismus, nepochopitelná nenávist na jedné a neuvěřitelná soudržnost na druhé straně a také vzpomínky, které asi nikdy nevyblednou. Eva Valová, 4. ročník pedagogického lycea

Strukturální fondy - přednáška v Eurocentru

25.11.2009

Dne 19. listopadu se studenti třetího ročníku gymnázia zúčastnili přednášky k problematice strukturálních fondů v EUROCENTRU v Ostravě. Hlavní tématem byly nové poznatky k zavádění fondů do reality zúčastněných států, porovnávání stanovených peněžních limitů pro jednotlivé země a hlavně rozbor financí pro náš stát v období 2007 – 2013. Studenty přednáška zaujala, protože byla součástí učiva, které právě probírají ve škole v rámci předmětu Strukturální fondy Evropské Unie. 23. listopadu si potom studenti prvního a třetího ročníku vyslechli na Ekonomické fakultě VŠB-TUO další přednášku k tématu strukturální fondy. Přednášející ing. Káňa je seznámil s historií a rozdělováním financí pro jednotlivé regiony států, v grafech reprodukoval rozdělení limitů do jednotlivých členských zemí a vysvětlil smysl Operačních programů a rozdělení NUTS. Pro studenty prvního ročníku bylo prostředí vysoké školy a přednáška novou zkušeností, a tak se zaujetím vše sledovali. Studenti třetího ročníku si své znalosti rozšířili o nové poznatky, které jistě využijí v dalším studiu strukturálních fondů.

Další fotografie

20. výročí Sametové revoluce

13.11.2009

17. listopad se vám možná zná být dnem jako každý jiný, ale není. Již několik let připadá na toto datum státní svátek a označuje se jako Den boje za svobodu a demokracii. Mnozí z nás si váhu těchto slov neuvědomují, protože jsme se do svobody a demokracie narodili a neumíme si ani představit nic jiného. Vyprávění starší generace o době „před Listopadem“ je pro nás stejně vzdálené a takřka neskutečné, jako byla 2. světová válka. Avšak 17. listopadu uplyne teprve 20 let od doby, kdy u nás skončil komunistický režim a začala se malými krůčky budovat demokracie. Ve čtvrtek mnohé studenty jistě překvapilo uvítání ve dveřích školy, kde už čekaly náležitě vymóděné a dle dobových fotografií učesané studentky 3. ročníku Pedagogického lycea, které každého uvítaly květinou, jež se stala symbolem jejich revolučního happeningu. Vybavené dobovými transparenty se za mohutného cinkání klíčů a skandování revolučních hesel vydaly v průvodu do všech chodeb školy. Snažily se připomenout a také si samy představit atmosféru na náměstích před dvaceti lety. Celá akce měla upozornit na zahájení výstavy v prvním patře školy, kde jsou stěny a nástěnky na pár týdnů vyzdobené plakáty, fotografiemi a letáky s popisem událostí před a po "Listopadu." Studentky v minulých měsících zjišťovaly od svých rodičů, kteří byli v době revoluce v jejich věku, jak vnímali tehdejší atmosféru a jak celou revoluci prožili. Výsledky jejich průzkumu si rovněž můžete prohlédnout na výstavě. Přijďte se podívat, jak ona slavná „Sametová“ probíhala, a přemýšlejte, jak dalekou ušla demokracie cestu. Srovnejte život mladých v totalitním Československu s naším životním stylem a zamyslete se, co pro vás svoboda a demokracie znamenají. Na výstavě se podílely studentky 3. ročníku Pedagogického lycea a Maria Pashayeva ze čtvrtého ročníku oboru Kosmetička. Zvláštní poděkování patří Evě Klusové, Klárce Koňaříkové, Nikole Sládkové, Míši Mazurové, Báře Šimšové, Nikole Matové, Magdě Pilárikové, Verči Kukuczkové, Andy Kohutové a Renči Piontkové. Lucie Bojasová Irena Janková Roman Manda

Další fotografie

První ročník gymnázia poprvé v Eurocentru

9.11.2009

Dne 20. října 2009 jsme se zúčastnili přednášky v Eurocentru v Ostravě. Vyjeli jsme z Havířova plni očekávání. Přednáška se týkala historie Evropské unie. Osvěžili jsme si své znalosti z výuky ve škole a dozvěděli jsme se i mnoho nového. Obdrželi jsme malé dárečky, které připomínaly naše předsednictví v EU a také mnoho materiálu, které použijeme ve výuce. Návštěva splnila naše očekávání a už se těšíme na další.

Další fotografie

Bílá pastelka

9.11.2009

V říjnu 2009 proběhla veřejná humanitární sbírka na podporu speciálních programů pro nevidomé a slabozraké Bílá pastelka. Tato sbírka je organizována již 10 let a jako každý rok pomáhala s organizací také naše škola. V ulicích jste mohli potkávat studenty naší školy, tříd H4.A a H3.B (v Havířově, Karviné, Orlové, Třinci), kteří nabízeli za minimální příspěvek 20 Kč bílé pastelky (i s barevnými tuhami). Akce se uskutečnila v rámci Mezinárodního dne Bílé hole, garantem byla Sjednocená organizace nevidomých a slabozrakých ČR, Tyfloservis, o.p.s. a jeho krajská centra. Cílem projektu je shromažďovat finanční prostředky na výukové programy pro lidi, kteří se učí zvládat samostatnou chůzi se slepeckou holí, obsluhovat počítač nebo uplatnit se v zaměstnání - žít běžným životem v podmínkách ztráty či vážného poškození zraku. I když nám počasí nepřálo, akce splnila svůj účel. Všem, kteří na sbírku přispěli, mnohokrát děkujeme. Irena Oláhová, H4.A

Další fotografie

Projekt „Rozhoduj o Evropě“ začal interaktivními semináři

21.10.2009

Informační a vzdělávací projekt „Rozhoduj o Evropě: Model Evropské unie“ je kombinací řady interaktivních seminářů, simulovaných jednání a moderovaných setkání, které společně tvoří ucelený soubor efektivní komunikace o aktuálních evropských tématech a fungování Evropské unie zaměřený na cílovou skupinu žáků základních a středních škol a vysokoškolských studentů. Strategickým cílem projektu je dosažení hlubší informovanosti o fungování a kompetencích institucí Evropské unie. Formou simulace evropských institucí získávají studenti ojedinělý přehled o legislativním procesu, systému fungování a prosazování národních a sektorových zájmů. Hlavní část projektu – simulace institucí EU – utváří jedinečnou platformu pro otevřenou diskuzi a interakci více věkových skupin, kdy dojde k vzájemné motivaci a předávání zkušeností a znalostí. Hlavním smyslem simulací je poskytnout účastníkům individuální a propracovaný pohled na fungování Unie. V Eurocentru Ostrava se dne 13.10.2009 konal regionální seminář, kterého se zúčastnili i studenti tříd G.2.A a H3.B. Projektem jsou tak nadšeni, že mají zájem pokračovat i v „dalších jednáních“. Poslali přihlášky k registraci a teď čekají, zda budou vybráni do celostátních simulovaných jednání.

Další fotografie

Návrh na plakát školy

21.10.2009

V měsíci říjnu proběhla výtvarná soutěž na návrh oficiálního plakátu školy. Soutěže se zúčastnili studenti zejména prvních, ale i vyšších ročníků. Vybrán však byl jen jeden z třiceti výkresů. Porota, ve složení Mgr. Petr Szymeczek - ředitel školy, Mgr. Karel Skupin – zástupce ředitele, Mgr. Jiřina Pechová, Mgr. Lucie Bojasová a Ak.Soch. Vít Přeček, vybrala vítězný návrh studentek H1.A, Kláry Urbaniecové,Karolíny Žáčkové, Petry Kuchařové,Sáry Zogatové a Lucie Richterové. Na přiložených fotografiích můžete posoudit fantazii a nápaditost dalších návrhů našich studentů.

Další fotografie

Úspěšnost přijetí našich absolventů na vysokých školách

13.10.2009

Obor Pedagogické lyceum připravuje žáky především ke studiu na vysokých a vyšších odborných školách. Loni obor ukončilo maturitní zkouškou 29 absolventů. Ve studiu pokračuje 25 absolventů (86,2%). Na Ostravské univerzitě studuje 14 absolventů obory Učitelství pro 2.stupeň ZŠ (Geografie-informatika, Geografie-historie, Český jazyk-výchova ke zdraví, Pedagogika-psychologie), Učitelství pro 1.stupeň ZŠ, Speciální pedagogika, Učitelství pro mateřské školy, Sociální práce, Bohemistika a Aplikovaná ekologie. Na UP v Olomouci studuje 5 absolventů učitelské obory Tělesná výchova-zeměpis, Základy společenských věd-enviromentální výchova, Jednooborová matematika, Pedagogika-veřejná správa a Učitelství pro 1.stupeň a Speciální pedagogika. Na MU v Brně studuje jedna absolventka obor Učitelství matematika – ruština. Další absolventi pokračují ve studiu na VOŠ sociální, jazykových školách a Akademii humanitně ekonomické. V přijímacím řízení byla úspěšná i třída H 4.A – obor Výchovná a humanitární činnost. Z 28 absolventů pokračuje ve studiu 21 žáků (75%). 13 žáků studuje vysoké školy (především Ostravskou univerzitu) a 8 žáků vyšší odborné školy. Absolventi studují pedagogické a sociální obory. Ze třídy O 4.A – obor Obchodník pokračuje ve studiu 10 žáků (55,5%) na Slezské univerzitě v Karviné a na VŠB v Ostravě, kde si zvolili ekonomické obory. Čtyři absolventky oboru Kosmetička pokračují ve studiu Kosmetologie na VŠ ve Zlíně. Přejeme všem úspěšné studium!

Návštěva Tyfloservisu v Ostravě

13.10.2009

Představte si, že je kolem vás úplná tma. Nemůžete se podívat z okna a říct si, co si ráno oblečete. Nemůžete si cestou do školy z nudy pročítat nápisy, nevyberete si v obchodě ta nejhezčí jablka ani nejlepší barvu trička. Nemůžete, protože nic nevidíte. Ale všichni kolem vás ano. Jak vypadá život lidí, kteří mohou vnímat krásy světa pouze sluchem, čichem, chutí a hmatem? O co všechno je ochuzen a jaká úskalí jim přináší? Které běžné denní činnosti jsou nejtěžší? Alespoň na část těchto otázek dostali odpovědi studenti 4. ročníku Pedagogického lycea a Výchovné a humanitární činnosti, když se přišli 6. a 9. října podívat do Tyfloservisu v Ostravě. Centrum pomáhá lidem se zrakovým postižením, kterých je v České republice asi 150 000. Studenti si vyzkoušeli chůzi s bílou holí i průvodcovství slepé osoby v terénu. Naučili se správně kontaktovat nevidomého člověka, zahráli si hry pro nevidomé, kteří mají vlivem svého handicapu citlivější ostatní smysly, a sami museli uznat, že např. ve sluchovém dominu by vedle nevidomých žádný úspěch nezaznamenali. Oříškem bylo také Brailovo písmo, v němž si zkusili napsat vzkaz. Pracovníci Tyfloservisu přiblížili žákům řadu pomůcek a tyflotechniku, která je mnohdy běžným lidem neznámá. Prožitkovou metodou jim tak doplnili a upevnili vědomosti, získané v předmětu Speciální pedagogika.

Další fotografie

Návštěva Poslanecké sněmovny aneb Byli jsme při schvalování Janotova balíčku

2.10.2009

V rámci eurostudií a ekonomiky jsme dne 25. září 2009 absolvovali návštěvu Poslanecké sněmovny. Vyrazili jsme do Prahy s velkou svačinou ještě před svítáním vlakem s příznačným názvem Manažer. Cesta velmi rychle uběhla, a tak jsme se už v 8 hodin ráno procházeli po Václavském náměstí. Pokračovali jsme dále přes Staroměstské náměstí a Karlův most až k informačnímu centru Poslanecké sněmovny. Cestou jsme poslouchali výklad paní učitelky Janečkové o památkách Prahy a jejích zajímavostech. V infocentu jsme zhlédli film Český Parlament v zrcadle času a odnesli si informační materiály, které využijeme ve výuce. A pak jsme už přešli k hlavnímu vchodu do Poslanecké sněmovny. Měli jsme štěstí. Sněmovna nebyla prázdná. Právě totiž probíhalo mimořádné jednání poslanců a vzhledem k schvalování Janotova balíčku nechyběl téměř nikdo. Těšili jsme se na známé tváře, ale protože si poslanci před naším příchodem udělali delší přestávku v jednání, zkrátili jsme si dlouhou chvíli návštěvou Valdštejnské zahrady. V jedenáct hodin jsme po přísné bezpečnostní kontrole vystoupali po schodech Poslanecké sněmovny do druhého patra na galerii pro veřejnost. Společně s námi zde seděl také exposlanec Miroslav Topolánek. Na vlastní oči jsme viděli chod Sněmovny, její řízení a kupodivu jsme neviděli žádnou hádku, ale zažili jsme tři přestávky. Mrzelo nás, když jsme museli svá místa přenechat zájemcům z další školy. Plni dojmů jsme se potom ještě prošli Prahou, navštívili další zajímavá místa a pak už hurá na Hlavní nádraží a domů. Na závěr bychom chtěli poděkovat paní učitelce Janečkové a Drobčinské, které si pro nás tuto velmi zajímavou exkurzi připravily. Studenti třídy H3.B a G2.A

Další fotografie

Strana 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 (1621-1630 z 1.762)
Menu - Úvodní strana Menu - Navigační menu Menu - Vyhledávání Menu - Aktuality Menu - Fotogalerie Menu - Kontakty Menu - Facebook Menu - Instagram Webová stránka školy