Jste tady: Úvodní strana > Úřední deska > Povinné informace
Povinné informace
Zveřejňujeme informace vyplývající ze zákona č. 106/1999 Sb. dle § 5
1) Důvod a způsob založení subjektu
Moravskoslezský kraj, Zastupitelstvo kraje, vydává na základě svého usnesení č. 6/446/1 ze dne 29. září 2005 zřizovací listinu příspěvkové organizace Střední škola, Havířov-Prostřední Suchá, příspěvková organizace (dále jen organizace).
Čl. I - Označení zřizovatele
- Moravskoslezský kraj, 28.října 117, 702 18 Ostrava, IČ: 70890692.
- V souladu s ustanovením § 2 zákona č. 157/2000 Sb., o přechodu některých věcí, práv a závazků z majetku České republiky do majetku krajů, ve znění zákona č. 10/2001 Sb., přešla funkce zřizovatele na kraj ke dni 1. července 2001, tj. ke dni účinnosti rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy č. j. 19 669/2001-14 ze dne 26. června 2001.
Čl. II - Název organizace
- Střední škola, Havířov-Prostřední Suchá, příspěvková organizace
Čl. III - Sídlo organizace
- Kapitána Jasioka 635/50, 735 64 Havířov - Prostřední Suchá
Čl. IV - Identifikační číslo organizace
- 13644271
Čl. V - Právní forma organizace
- Příspěvková organizace
Čl. VI - Vymezení hlavního účelu a předmětu činnosti organizace
- Hlavním účelem zřízení organizace je uskutečňovat vzdělávání a výchovu žáků podle vzdělávacích programů.
- Předmět činnosti odpovídající hlavnímu účelu:
- poskytuje střední vzdělání s výučním listem,
- poskytuje střední vzdělání s maturitní zkouškou,
- zabezpečuje stravování žáků a studentů,
- zabezpečuje stravování vlastním zaměstnancům organizace.
Čl. VII - Statutarní orgán organizace
Statutárním orgánem organizace je ředitel, jmenovaný radou kraje po předchozím souhlasu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Ředitel jedná jménem organizace samostatně. Je odpovědný radě kraje za činnost organizace. Při své činnosti je povinen postupovat v souladu s platnými právními předpisy, správními předpisy kraje a jeho vnitřními organizačními předpisy.
2) Jmenování ředitele
Moravskoslezský kraj, rada kraje svým usnesením č. 17/1221 podle ustanovení § 59 odstavce 1 písmene i) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, a v souladu s ustanovením odst. 3 § 33 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, ve spojení s ustanovením § 166 odst. 2 a odst.3 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním a středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů jmenovala do funkce ředitele organizace Střední škola, Havířov - Prostřední Suchá, příspěvková organizace, IČ 13644271 dnem 1.8.2013 Mgr. Petra Szymeczka.
V Ostravě dne 5.6.2013 Miroslav Novák, hejtman kraje
3) Poskytování informací
Mgr. Petr Szymeczek, ředitel školy, tel.: +420 553 401 731/741
Ing. Lenka Szymurdová, ZŘ PEÚ, tel.: +420 553 401 735
Přijímání a písemné vyřizování žádostí: Kateřina Lenčová, sekretářka ředitele
Postup při vyřizování žádosti o poskytnutí informace:
- Žádost o poskytnutí informace se podává ústně (osobně či telefonicky) nebo písemně (doporučenou poštou, osobně i jiným způsobem, elektronickou poštou nebo na jiném nosiči dat).
- Pokud žádost o poskytnutí informace směřuje k poskytnutí zveřejněné informace, může zástupce povinné osoby místo požadované informace sdělit jen údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace. V případě ústní žádosti tak učiní neprodleně, v případě písemné žádosti nejpozději do 7 dnů ode dne doručení žádosti. Pokud žadatel trvá na přímém poskytnutí informace, musí mu být poskytnuta.
- Není-li žádost vyřízena ústně, poskytne se požadovaná informace písemně, nahlédnutím do spisu (vč. možnosti pořízeni kopie) nebo na paměťových médiích.
4) Postup při vyřizování stížností oznámení a podnětů
Všechny stížnosti nutno urychleně a odpovědně prozkoumat a vyřídit.
- Prošetřování stížností musí být prováděno bez průtahů a hospodárně.
- Musí být prošetřeny všechny body stížnosti, sepsán zápis. Zápis podepíše pracovník provádějící šetření a všichni účastníci řízení.
- Stížnosti vyřizují a prošetřují ty útvary organizace, do jejichž působnosti předmět stížnosti náleží.
- Vyřizování stížnost se řídí směrnicí, která je vyvěšena na úřední desce školy.
5) Odvolání je přípustné:
Proti rozhodnutí ředitele školy uvedeným v § 165, odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, v platném znění, ve lhůtě do 15 dnů od doručení rozhodnutí.
V případě rozhodnuti o nepřijetí ke studiu na středních školách do 3 dnů od doručení rozhodnutí (§60, odst 19. zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, v platném znění.
Odvolání se podává prostřednictvím školy.
Bližší postup je stanoven zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění.
6) Ve své činnosti postupuje ředitel v souladu s následujícími platnými zákonnými normami
- Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění
- Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, v platném znění
- Zákon č. 179/2006 Sb., o ověřování výsledků dalšího vzdělávání a o změně některých zákonů, v platném znění
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění
- Zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně právní ochraně dětí, v platném znění
- Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění
- Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění
- Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v platném znění
- Zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, v platném znění
- Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
- Zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů a o změně některých zákonů
- Zákon č. 198/2009 Sb., o rovném zacházení a o právních prostředcích ochrany před diskriminací a o změně některých zákonů (antidiskriminační zákon)
- Zákon č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotnických službách
- Vyhláška č. 353/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti o organizaci přijímacího řízení ke vzdělávání ve středních školách, v platném znění
- Vyhláška č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou
- Nařízení vlády č. 211/2010 Sb., o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání, v platném znění
- Nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků, v platném znění
- Nařízení vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, v platném znění
- Nařízení vlády č. 222/2010 Sb., o katalogu prací ve veřejných službách a správě
- Metodický výklad k odměňování pedagogických pracovníků a ostatních zaměstnanců škol a školských zařízení a jejich zařazování do platových tříd podle katalogu prací, č.j. MŠMT 22101/2019-1
- Vyhláška č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři, v platném znění
- Vyhláška č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy, v platném znění
- Vyhláška č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku, v platném znění
- Vyhláška č. 17/2005 Sb., o podrobnějších podmínkách organizace České školní inspekce a výkonu inspekční činnosti
- Vyhláška č. 47/2005 Sb., o ukončování vzdělávání ve středních školách závěrečnou zkouškou a o ukončování vzdělávání v konzervatoři absolutoriem
- Vyhláška č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů, v platném znění
- Nařízení vlády č. 201/2010 Sb. o způsobu evidence úrazů, hlášení a zasílání záznamu o úrazu
- Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních
- Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných v platném znění
- Vyhláška č. 107/2005 Sb., o školním stravování, v platném znění
- Vyhláška č. 3/2005 Sb., o některých dokladech o vzdělání, v platném znění
- Vyhláška č. 208/2007 Sb., o podrobnostech stanovených k provedení zákona o uznávání výsledků dalšího vzdělávání
- Vyhláška č. 263/2007 Sb., kterou se stanoví pracovní řád pro zaměstnance škol a školských zařízení zřízených Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí
- Vyhláška č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, v platném znění
- Vyhláška č. 364/2005 Sb., o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky a o předávání údajů z dokumentace škol a školských zařízení a ze školní matriky (vyhláška o dokumentaci škol a školských zařízení), v platném znění
- Vyhláška č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých, v platném znění
- Metodický pokyn MŠMT k prevenci řešení šikany ve školách a školských zařízeních č.j. MŠMT 21 149/2016
- Metodický pokyn MŠMT k zajištění environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (EVVO) č.j. 16745/2008-22
- Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních č.j. 21 291/2010-28
7) Sazebník úhrad za poskytování informací
- Kopírování na kopírovacích strojích
A4 jednostranné 3,- Kč
A4 oboustranné 6,- Kč
A3 jednostranné 5,- Kč
A3 oboustranné 7,- Kč - Tisk na tiskárnách PC
A4 černobíle 6,- Kč
A4 barevné 12,- Kč - Telekomunikačni poplatky - místní, e-mail - dle platných tarifů
- Poštovné a jiné poplatky - dle platných tarifů
- Druhopisy vysvědčení - 50,- Kč za každou započatou stránku ( max. 100,- Kč)
- Nahlížení do spisů a vnitřních dokumentů školy - bezplatné
8) Sazebník úhrad nákladů vynaložených v souvislosti s poskytováním informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Za odeslání informace na adresu udanou žadatelem účtujeme poplatky dle platného ceníku České pošty.
Žadatel při podání žádosti a jejím zaevidování uhradí zálohu ve výši maximálně 75 % na úhradu předpokládaných nákladů. Záloha je splatná při podání ústní žádosti o informace v pokladně školy v hotovosti nebo složenkou. U písemně podané žádosti je záloha splatná do 3 dnů po obdržení výzvy k zaplacení. Žadatel uhradí vyúčtovanou částku buď v hotovosti při převzetí informace nebo převzetím informace zaslané na dobírku. Záloha se při odmítnutí dobírky nevrací, je použita na úhradu vzniklých nákladů při vyhledávání a kopírování vyžádané informace.
Úhrady jsou vybírány v pokladně školy na základě podkladů sekretariátu školy, případně zaměstnance, který poskytuje informace.
V případě poskytování informací poštou uhradí žadatel poplatek poštovnímu úřadu při převzetí zásilky. Škola je povinná žadateli na jeho žádost potvrdit předpokládanou výši úhrady nákladů. V odůvodněných případech podmíní vydání informace zaplacením úhrady nebo zálohy. Výše zálohy nesmí překročit předpokládané vynaložené náklady.
Úhrada nákladů za poskytování informací je příjmem školy.
9) Předpisy a všechny informace jsou uloženy k nahlédnutí na sekretariátu školy v době od 7,30 do 14,30 hod.
Výroční zpráva o činnosti v oblasti poskytováni informací a její přílohy jsou k nahlédnutí na sekretariátě školy.